Kino Szkola 2017

Rok szkolny 2017/2018

PRZEDSZKOLE

 Zajęcia przeznaczone dla dzieci powyżej 4. roku życia, prowadzone w formie zabawy edukacyjnej, której tematyka związana jest z treścią prezentowanych fi lmów. Czas trwania zajęć od 60 do 75 min.
PAŹDZIERNIK - KODEKS PRZEDSZKOLAKA, CZYLI PO CO NAM ZASADY?
Przedszkole (seria: „Pamiętnik Florki”), reż. Dorota Cieśla, Polska 2015, 10 min. 58 sek.
Jesteś niedobry (seria: „Bali”), reż. Virgile Trouillot, Jean-Sébastien Vernerie, Francja/ Kanada, 2006, 12 min. 25 sek.
Drzewko (seria: „Rodzina Treflików”), reż. Marek Skrobecki, Polska 2016, 8 min. 30 sek

LISTOPAD SAVOIR-VIVRE PRZEDSZKOLAKA, CZYLI JAK SIĘ KULTURALNIE ZACHOWYWAĆ?
Dobry przykład (seria: „Pamiętnik Florki”), reż. Anna Wróblewska-Dzwoniarek, Polska 2014, 11 min.
Urodziny Treflika (seria: „Rodzina Treflików”), reż. Marek Skrobecki, Polska 2016, 8 min. 30 sek.
Teatr (seria: „Pamiętnik Florki”), reż. Janusz Martyn, Polska 2015, 10 min. 58 sek.

GRUDZIEŃ PO CO NAM RODZINA?
Starsza siostra (seria: „Pamiętnik Florki”), reż. Agata Mikina, Polska 2014, 11 min.
Szczęśliwa Rodzinka (seria: „Rodzina Treflików”), reż. Marek Skrobecki, Polska 2016, 8 min. 30 sek.
Zaginiony Treflik (seria: „Rodzina Treflików”), reż. Marek Skrobecki, Polska 2017, 8 min. 31sek.

STYCZEŃ DLACZEGO JEST MI ZIMNO? O ZJAWISKACH ATMOSFERYCZNYCH
Brr jak zimno (seria: „Bali”), reż. Virgile Trouillot, Jean-Sébastien Vernerie, Francja/ Kanada 2006, 12 min. 26 sek.
Śnieżne wojny (seria: „Mami Fatale”), reż. Łukasz Kocprowicz, Marcin Wasilewski, Polska 2012, 10 min.
Tęcza (seria: „Rodzina Treflików”), reż. Marek Skrobecki, Polska 2016, 8 min. 30 sek.

LUTY UCZĘ SIĘ NAZYWAĆ I OSWAJAĆ EMOCJE
Dzień Taty (seria: „Pamiętnik Florki”), reż. Marta Stróżycka, Polska 2016, 10 min. 58 sek.
Torba (seria: „Pamiętnik Florki”), reż. Dorota Cieśla, Polska 2016, 11 min.
Serce Robobota (seria: „Rodzina Treflików”), reż. Marek Skrobecki, Polska 2017, 8 min. 31 sek.

MARZEC WIĘCEJ WARZYW, MNIEJ SŁODYCZY, CZYLI ZDROWO SIĘ ODŻYWIAM!
Bakterie (seria: „Pamiętnik Florki”), reż. Dorota Cieśla, Polska 2014, 11 min.
Dlaczego zwykłej krowie zawdzięczam zdrowie? (seria: „Kaktus i Mały”), reż. Dorota Cieśla, Polska 2012, 5 min. 21 sek.
Mami Duale (seria: „Mami Fatale”), reż. Łukasz Kocprowicz, Stuart Evans, Polska 2012, 10 min.

KWIECIEŃ CZY WSZYSTKO MOŻNA KUPIĆ? PO CO SĄ NAM PIENIĄDZE?
Barbara (seria: „Pamiętnik Florki”), reż. Janusz Martyn, Polska 2015, 11 min.
Zakupy (seria: „Pamiętnik Florki”), reż. Janusz Martyn, Polska 2015, 10 min. 57 sek.
Treflik królem (seria: „Rodzina Treflików”), reż. Marek Skrobecki, Polska 2016, 8 min. 30 sek.

MAJ KIM BĘDĘ JAK DOROSNĘ? O ZAWODACH I PROFESJACH
Nowa Fryzura (seria: „Bali”), reż. Virgile Trouillot, Jean-Sébastien Vernerie, Francja/ Kanada 2006, 12 min. 25 sek.
Balet (seria: „Pamiętnik Florki”), reż. Janusz Martyn, Polska 2014, 11 min.
Jestem kucharzem (seria: „Bali”), reż. Virgile Trouillot, Jean-Sébastien Vernerie, Francja/ Kanada 2006, 12 min. 25 sek.

CZERWIEC PODRÓŻE UCZĄ!
Italiano (seria: „Mami Fatal”), reż. Łukasz Kocprowicz, Robert Jaszczurowski, Polska 2014, 10 min.
Na tropie skarbu (seria: „Rodzina Treflików”), reż. Marek Skrobecki, Polska 2017, 8 min. 31 sek.
Skarby (seria: „Pamiętnik Florki”), reż. Anna Wróblewska-Dzwoniarek, Polska 2014, 11 min.

 

SZKOLA PODSTAWOWA KLASY I - III

Cykl profilaktyczno - Społeczny „Filmowe Drogowskazy"

PAŹDZIERNIK MAM SWOJĄ PASJĘ, WIĘC MOGĘ SPEŁNIAĆ MARZENIA!
Rock Dog. Pies ma głos!, reż. Ash Brannon, Chiny/ USA 2016, 80 min.

LISTOPAD TAK MAM, ŻE TROSZKĘ SIĘ BOJĘ… JAK PRACUJE MOJA WYOBRAŹNIA?
Sonia, reż. Catti Edfeldt, Lena Hanno, Holandia/ Szwecja 2016, 79 min.

GRUDZIEŃ CZY WAŻNE SĄ DLA MNIE RODZINNE I ŚWIĄTECZNE TRADYCJE?
Magiczne święta Kacpra i Emmy, reż. Arne Lindtner Næss, Norwegia 2014, 73 min.

STYCZEŃ JA I MOJA RODZINA. JAK PIELĘGNOWAĆ WIĘZI MIĘDZYPOKOLENIOWE?
Alpejska przygoda, reż. Xavier Koller, Szwajcaria 2015, 104 min.

LUTY JESTEM MAŁY W WIELKIM ŚWIECIE. JAK SOBIE RADZIĆ Z TRUDNOŚCIAMI?
Wiplala, reż. Tim Oliehoek, Holandia 2014, 93 min.

MARZEC ZWIERZĘ TO NIE ZABAWKA. O ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ZWIERZĘCEGO PRZYJACIELA
Ptyś i Bill, reż. Alexandre Charlot, Franck Magnier, Belgia/ Francja/Luksemburg 2013, 90 min.

KWIECIEŃ CZY WARTO SIĘ KŁÓCIĆ?
Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Stella Nostra, reż. Pontus Klänge, Walter Söderlund, Szwecja 2015, 71 min.

MAJ ILE MOGĘ ZROBIĆ DLA DRUGIEGO CZŁOWIEKA? O POŚWIĘCENIU
Tęcza, reż. Nagesh Kukunoor, Indie 2015, 106 min.

CZERWIEC DBAM O ZDROWIE - SWOJE I INNYCH
Łapa, reż. Robert-Adrian Pejo, Węgry 2015, 92 min.

 CYKL PRZYRODNICZY

LISTOPAD JAK I DLACZEGO ZWIERZĘTA PRZYGOTOWYWUJĄ SIĘ DO ZIMY?
Mali Giganci, reż. Mark Brownlow, Wielka Brytania 2014, 43 min. W kinach cyfrowych fi lm wyświetlany będzie w formacie 3D

STYCZEŃ PREHISTORYCZNE KRÓLESTWO DINOZAURÓW
Spacer z dinozaurami, reż. Richard Dale, Barry Cook, Neil Nightingale,Wielka Brytania 2013, 43 min. W kinach cyfrowych fi lm wyświetlany będzie w formacie 3D

KWIECIEŃ JAKIE TAJEMNICE KRYJE PRZED NAMI PRZYRODA AFRYKI?
Dzika Afryka, reż. Patrick Morris, Neil Nightingale, Wielka Brytania, 43 min. W kinach cyfrowych fi lm wyświetlany będzie w formacie 3D

Cykl „Rekolekcje z filmem"

MARZEC BIBLIJNE OPOWIEŚCI, CZYLI KAŻDY MOŻE USŁYSZEĆ CO MÓWI DO NIEGO BÓG.
UPS! Arka odpłynęła, reż. Toby Genkel, Belgia/ Irlandia/ Luksemburg/ Niemcy 2014, 86 min.

WARSZTATY SPOŁECZNE „DBAM O RELACJE”

Celem zajęć jest przygotowanie dzieci do bardziej świadomego postrzegania siebie i swoich relacji z bliskimi. Poprzez działania warsztatowe uczniowie dowiedzą się jak rozpoznawać i wyrażać swoje emocje, czym jest empatia i w jaki sposób budować empatyczną postawę, a także jaką rolę w naszym życiu odgrywa etykietowanie innych ludzi. W trakcie spotkań nauczyciele sprawdzą jak mogą kształtować postawę altruistyczną u swoich wychowanków, a dzieci doświadczą czym jest wartość wspierania innych ludzi.Celem zajęć jest także pokazanie uczestnikom w jaki sposób stawiać granice (ale również respektować granice innych), do czego służy złość i jak się złościć nie krzywdząc otoczenia, dlaczego potrzebujemy relacji społecznych i co to znaczy być odważnym. Dzieci nauczą się także w jaki sposób można rozwiązywać konflikty i jak być uważnym na siebie i innych ludzi. Zajęcia trwają ok. 90 minut i mogą odbywać się w sali lekcyjnej. Maksymalna ilość uczniów: 30 osób. Ilość warsztatów ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń

PAŹDZIERNIK W DŻUNGLI EMOCJI

LISTOPAD  CHCĘ WIEDZIEĆ CO CZUJESZ... O EMPATII

GRUDZIEŃ  WARTO POMAGAĆ. O DARACH SERCA

STYCZEŃ  CHRONIĘ SWOJE GRANICE, SZANUJĘ GRANICE INNYCH

LUTY  JAK SIĘ ZŁOŚCIĆ?

MARZEC  KIEDY SIĘ KŁÓCIMY…

KWIECIEŃ  JESTEM PRZYJACIELEM. JESTEŚ PRZYJACIELEM

MAJ  STRACH MA WIELKIE OCZY?

CZERWIEC  JAK BYĆ UWAŻNYM? SZTUKA KONCENTRACJI

WARSZTATY MEDIALNE 

Udział w zajęciach ma na celu profesjonalne wprowadzenie dzieci w świat mediów wizualnych. Uczniowie nauczą się rozpoznawać podstawowe media, poznają korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z najnowszych technologii, dowiedzą się, w jaki sposób reklamy manipulują odbiorcą. Od stycznia zaczniemy wędrówkę po tajemniczym świecie kina, której fi nałem może być stworzenie pierwszego fi lmu animowanego metodą poklatkową. Zajęcia trwają ok. 90 minut i mogą odbywać się w sali lekcyjnej. Maksymalna ilość uczniów: 30 osób.

PAŹDZIERNIK  KINO, TELEWIZJA, RADIO, INTERNET - PO CO NAM MEDIA?

LISTOPAD  CZY INTERNET JEST DLA NAS BEZPIECZNY?

GRUDZIEŃ ŚWIAT W REKLAMACH – PRAWDA CZY FIKCJA?

STYCZEŃ ZANIM POWSTAŁO KINO – TWORZYMY PROSTE ZABAWKI OPTYCZNE

LUTY ZAWODY FILMOWE

MARZEC GATUNKI FILMOWE

KWIECIEŃ ADAPTACJA FILMOWA – CZYM SIĘ RÓŻNI KSIĄŻKA OD FILMU?

MAJ BOHATER FILMOWY – PROJEKTUJEMY POSTAĆ DO FILMU ANIMOWANEGO

CZERWIEC MÓJ PIERWSZY FILM ANIMOWANY

SZKOLA PODSTAWOWA KLASY IV - VI

Cykl Profilaktyczno-Społeczny „Filmowe Drogowskazy"

PAŹDZIERNIK RYWALIZACJA CZY WSPÓŁPRACA? JAK BUDOWAĆ RELACJE W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ?
Wojna na deski, reż. Margien Rogaar, Holandia 2014, 87 min

LISTOPAD PRZYJAŹŃ JAKO WARTOŚĆ
Gabriel, reż. Mikołaj Haremski, Polska 2013, 90 min

GRUDZIEŃ CO JEST WAŻNE W ŚWIĘTA?
Magiczne święta, reż. Thale Persen, Norwegia 2015, 93 min.

STYCZEŃ CZYM JEST RODZINA? JAK DBAĆ O WIĘZI MIĘDZYPOKOLENIOWE?
Blanka, reż. Kohki Hasei, Japonia/ Włochy/ Filipiny 2015, 75 min.

LUTY TRUDNE CHWILE W ŻYCIU RODZINY. JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRATĄ?
Życie według Nino, reż. Simone van Dusseldorp, Holandia 2014, 81 min.

MARZEC „M” JAK MOTYWACJA. CO NAS MOTYWUJE DO DZIAŁANIA?
Kod M, reż. Dennis Bots, Holandia 2015, 98 min.

KWIECIEŃ O SZTUCE WYRAŻANIA EMOCJI
Ania z Zielonego Wzgórza, reż. John Kent Harrison, Kanada 2016, 90 min.

MAJ KIM JESTEM? DLACZEGO WAŻNE SĄ MOJE KORZENIE?
ZigZag Kid, reż. Vincent Bal, Belgia/ Francja/ Hiszpania/ Holandia/Wielka Brytania 2012, 95 min.

CZERWIEC JAK ROWIĄZYWAĆ KONFLIKTY?
Tarapaty, reż. Marta Karwowska, Polska 2017, 90 min.

CYKL PRZYRODNICZY

LISTOPAD PIERWOTNA PUSZCZA – NASZE ZAPOMNIANE DZIEDZICTWO
Królestwo, reż. Jacques Perrin, Jacques Cluzaud, Francja/Niemcy 2015, 97 min.


STYCZEŃ PREHISTORYCZNE KRÓLESTWO DINOZAURÓW
Spacer z dinozaurami, reż. Richard Dale, Barry Cook, Neil Nightingale, Wielka Brytania 2013, 43 min. W kinach cyfrowych fi lm wyświetlany będzie w formacie 3D

KWIECIEŃ RZECZNE WĘDROWANIE. MAGICZNE ZAKĄTKI POLSKI
Z nurtem życia, reż. Krzysztof Sarapata, Tomasz Kotaś, Polska 2017, 52 min.

REKOLEKCJE Z FILMEM

MARZEC SIŁA WSPÓLNOTY, CZYLI BÓG WŚRÓD NAS
Mecz o wszystko, reż. Jay Shapiro, USA/ Uganda, 2015, 100 min.

WARSZTATY SPOŁECZNE „DBAM O RELACJE” 

Zajęcia mają na celu wsparcie młodych ludzi w procesie rozumienia siebie, swoich emocji, a także emocji osób, z którymi pozostajemy w relacjach. Warsztaty wspierają uczniów w poszukiwaniu swoich potrzeb i wyborze strategii, które uwzględniają zarówno ich, jak i innych ludzi. Spotkania prowadzone są formami aktywizującymi i zachęcają uczniów do poszukiwań odpowiedzi na przeróżne pytania: gdzie i jak powstają uczucia, jakie potrzeby wyrażają, w jaki sposób kształtować postawę altruistyczną, czym jest stres i jakimi metodami pracować ze stresorami, jak stawiać swoje granice i rozpoznawać granice innych osób.

W trakcie zajęć uczniowie spotkają się z tematem, który dziś obecny jest w wielu obszarach naszego życia: złością. Dowiedzą się jaka jest różnica między złością a agresją, jakimi narzędziami pracować ze swoją złością, jak z jednej strony chronić siebie przed przemocą, a z drugiej – przeciw- działać jej. W trakcie spotkań zostanie poruszony także temat wstydu i poczucia winy. Uczniowie sprawdzą jak można się z nimi rozprawić i jak praktyka uważności i koncentracji wpływa na nasze samopoczucie w obszarze fizycznym i emocjonalnym.

Zajęcia trwają ok. 90 minut i mogą odbywać się w sali lekcyjnej. Maksymalna ilość uczniów: 30 osób. Ilość warsztatów ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. 

PAŹDZIERNIK W ŚWIECIE UCZUĆ. SKĄD SIĘ BIORĄ UCZUCIA I O CZYM NAS INFORMUJĄ? 

LISTOPAD EMPATIA, CZYLI CZUJĘ, BO POTRZEBUJĘ...

GRUDZIEŃ WARTO POMAGAĆ. JAK KSZTAŁTOWAĆ POSTAWĘ ALTRUISTYCZNĄ?

STYCZEŃ CZYM SĄ STRESORY? JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM?

LUTY MOJE GRANICE, TWOJE GRANICE – GDZIE ONE SĄ? 

MARZEC AGRESJA I ZŁOŚĆ. SKĄD SIĘ BIORĄ I JAK NIMI ZARZĄDZAĆ?

KWIECIEŃ PRZEMOC – JAK SIĘ PRZED NIĄ CHRONIĆ, JAK JEJ PRZECIWDZIAŁAĆ?

MAJ JESTEM WAŻNY. O ODWADZE I POCZUCIU WŁASNEJ WARTOŚCI

CZERWIEC SZTUKA UWAŻNOŚCI I KONCENTRACJI 

WARSZTATY MEDIALNE 

Udział w zajęciach ma na celu profesjonalne wprowadzenie dzieci w świat mediów wizualnych. Uczniowie nauczą się rozpoznawać podstawowe media, poznają korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z najnowszych technologii, dowiedzą się, w jaki sposób reklamy manipulują odbior- cą. W drugim semestrze skoncentrujemy się na zagadnieniach związanych z kinem.

Zajęcia trwają ok. 90 minut i mogą odbywać się w sali lekcyjnej. Maksymalna ilość uczniów: 30 osób. 

PAŹDZIERNIK MEDIA – SPOSÓB NA KOMUNIKACJĘ?

LISTOPAD JAK KORZYSTAĆ Z MEDIÓW W SPOSÓB KREATYWNY?

GRUDZIEŃ PRAWDA I FIKCJA W REKLAMACH

STYCZEŃ INTERNET – CO SIĘ W NIM KRYJE? JAK Z NIEGO KORZYSTAĆ?

LUTY KTO DZIŚ JESZCZE CZYTA GAZETY? WPRAWKI DZIENNIKARSKIE

MARZEC CO BYŁO PRZED KINEM? TWORZYMY ZABAWKI OPTYCZNE

KWIECIEŃ ADAPTACJA FILMOWA – CZYM RÓŻNI SIĘ KSIĄŻKA OD FILMU?

MAJ GATUNKI W MEDIACH, GATUNKI W FILMIE

CZERWIEC JAK POWSTAJE FILM ANIMOWANY? 

KLASY VII I GIMNAZJUM

 Cykl profilaktyczo – społeczny „Filmowe drogowskazy”

PAŹDZIERNIK JUŻ NIE DZIECKO, JESZCZE NIE DOROSŁY - CZY ŁATWO JEST BYĆ NASTOLATKIEM?
Za niebieskimi drzwiami, reż. Mariusz Palej, Polska 2016, 90 min.
 
LISTOPAD RYZYKOWNE ZACHOWANIA NASTOLATKÓW - WCZESNA INICJACJA SEKSUALNA
Juno, reż. Jason Reitman , Kanada/ USA 2007, 96 min.
 
GRUDZIEŃ KAŻDY MA PRAWO CZUĆ SIĘ ZAGUBIONY W ŻYCIU. TRUDNA SZTUKA WYRAŻANIA EMOCJI
Siedem minut po północy, reż. J.A. Bayona, Hiszpania/ USA 2016, 108 min. 
 
STYCZEŃ DLACZEGO GRUPA JEST DLA NAS WAŻNA?
Rakieta, reż. Kim Mordaunt, Australia/ Tajlandia/ Laos 2013, 96 min.
 
LUTY WIELE NAS DZIELI, WIELE NAS ŁACZY. O SZACUNKU I TOLERANCJI
Szkoła Babel, reż. Julie Bertuccelli, Francja 2013, 89 min. 
 
MARZEC KONFLIKT MIĘDZYPOKOLENIOWY. CZY MUSIMY BYĆ TACY, JAK TEGO CHCĄ NASI RODZICE?
Wicher, reż. Katja von Garnier, Niemcy 2013, 101 min.
 
KWIECIEŃ DLACZEGO BOIMY SIĘ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI?
Życie animowane, reż. Roger Ross Williams, Francja/ USA 2016, 89 min.
 
MAJ KONSUMPCJONIZM. W ŚWIECIE KORPORACJI
McImperium, reż. John Lee Hancock, USA 2016, 115 min.
 
CZERWIEC PRZYJAŹŃ JAKO WARTOŚĆ, DOJRZEWANIE JAKO PODRÓŻ DO DOROSŁOŚCI
Wirus i Oktan, reż. Michel Gondry, Francja 2015, 103 min. 
 
REKOLEKCJE Z FILMEM
 
MARZEC SKĄD ZŁO NA ŚWIECIE? ZAGADKA LUDZKIEJ NIEPRAWOŚCI
Chata, reż. Stuart Hazeldine, USA 2016, 132 min. 

WARSZTATY SPOŁECZNE „DBAM O RELACJE” 

Zajęcia skierowane są do młodych ludzi, którzy wchodząc w okres dorastania stają często wobec różnorodnych pytań i wyzwań. Celem warsztatów jest wsparcie nastolatków w pro- cesie rozumienia tego, co się dzieje w ich świecie wewnętrznym. W trakcie zajęć uczniowie zajmować się więc będą obszarami, w których punktem centralnym są uczucia i potrzeby. Warsztaty prowadzone formami aktywizującymi zachęcają uczniów do poszukiwań odpowiedzi na przeróżne pytania: dlaczego czuję to co czuję i co kryje się za uczuciami, czym jest empatia; jak pracować ze stresem; czym są granice, jak je pokazywać i respektować; jaka jest różnica między złością, agresją, a przemocą; jakimi narzędziami pracować ze swoją złością; jaki związek ze złością ma poczucie własnej wartości i czym ono rożni się od pewności siebie. W trakcie warsztatów zostanie poruszony także temat depresji . Uczniowie dowiedzą się również jaką wartość dla jakości życia ma praktykowanie uważności i ćwiczenie koncentracji.

Zajęcia trwają ok. 90 minut i mogą odbywać się w sali lekcyjnej. Maksymalna ilość uczniów: 30 osób. Ilość warsztatów ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. 

PAŹDZIERNIK W ŚWIECIE UCZUĆ. SKĄD SIĘ BIORĄ UCZUCIA I DO CZEGO NAM SŁUŻĄ?

LISTOPAD EMPATIA, CZYLI CZUJĘ, BO POTRZEBUJĘ...

GRUDZIEŃ WARTO POMAGAĆ. O WSPARCIU, WSPÓŁZALEŻNOŚCI I WIDZENIU DRUGIEGO CZŁOWIEKA

STYCZEŃ STRES I STRESORY. JAK POPRAWIĆ SWOJĄ KONDYCJĘ PSYCHO-FIZYCZNĄ? 

LUTY AGRESJA I ZŁOŚĆ – SKĄD SIĘ BIORĄ I JAK NIMI ZARZĄDZAĆ? 

MARZEC OD ZŁOŚCI DO PRZEMOCY 

KWIECIEŃ OD SMUTKU DO DEPRESJI

MAJ MIĘDZY POCZUCIEM WŁASNEJ WARTOŚCI A PEWNOŚCIĄ SIEBIE

CZERWIEC MINDFULLNESS. SZTUKA UWAŻNOŚCI 

CYKL: PROJEKT GIMNAZJALNY

Poprzez udział w całorocznym cyklu warsztatowym umożliwiamy uczniom po- moc w realizacji własnego projektu artystycznego. Grupa pracuje nad autorskim filmem i w praktyce poznaje wszystkie etapy produkcji filmu. Doskonalona jest umiejętność pracy w grupie, kreatywnego myślenia oraz rozwijana odpowiedzial- ność za własną pracę. 

Ze względu na specyfikę pracy konieczny jest udział klasy we wszystkich zajęciach cyklu w trakcie roku (9 zajęć warsztatowych).
Cykl realizowany w wybranych miejscowościach (informacji udzielają koordyna- torzy w poszczególnych miastach). 

 

SZKOŁA PONADGIMNAZJALNA

 Cykl profilaktyczno-społeczny „Filmowe drogowskazy”

PAŹDZIERNIK MOJE PRIORYTETY. O HIERARCHII WARTOŚCI
Przełęcz ocalonych, reż. Mel Gibson, Australia/ USA 2016, 139 min.
 
LISTOPAD RELATYWIZM MORALNY. NA JAKIEJ PODSTAWIE OCENIAMY POSTĘPOWANIE INNYCH LUDZI?
Pokot, reż. Agnieszka Holland, Kasia Adamik, Czechy/ Niemcy/ Polska/ Szwecja/ Słowacja 2017, 128 min.
 
GRUDZIEŃ MOJE KORZENIE. JAK POCHODZENIE WPŁYWA NA NASZE ŻYCIE
Lion. Droga do domu, reż. Garth Davis, Australia/ USA/ Wielka Brytania 2016, 129 min.
 
STYCZEŃ TRADYCJA KONTRA CYWILIZACJA. SYTUACJA KOBIET W SPOŁECZNOŚCIACH AFRYKAŃSKICH
Difret, reż. Zeresenay Mehari, USA/Etiopia 2014, 99 min.
 
LUTY DOROSŁE PROBLEMY NASTOLATKÓW - CIĄŻA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Zatrzymać, reż. Guillaume Senez, Belgia/ Francja/ Szwajcaria 2015, 91 min. 
 
MARZEC PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
Obietnica, reż. Anna Kazejak, Polska 2014, 97 min.
 
KWIECIEŃ ROLA WIARY W ŻYCIU CZŁOWIEKA
Chata, reż. Stuart Hazeldine, USA 2016, 132 min.
 
MAJ NIEPEŁNOSPRAWNI - PEŁNO PRAWNI
Chce się żyć, reż. Maciej Pieprzyca, Polska 2013, 107 min.
 
CZERWIEC TRUDNOŚCI W RELACJACH. O STAWIANIU GRANIC, ZAZDROŚCI I PRZYJAŹNI
Oddychaj, reż. Mélanie Laurent, Francja 2014, 91 min.
 
REKOLEKCJE Z FILMEM
 
MARZEC SZUKAJĄC OBLICZA CHRYSTUSA... TAJEMNICA WCIELENIA
Historia Marii, reż. Jean-Pierre Améris, Francja 2014, 95 min. 
 
MINIWYKŁADY Z KLASYKI FILMOWEJ 

Zgodnie z zapisami podstawy programowej dla IV etapu edukacyjnego, realizujemy autorską ścieżkę filmoznawczą. Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z twórczością klasycznych reżyserów kinematografii polskiej i światowej. Poprzez analizę fragmentów dzieł filmowych uczniowie pozna- ją specyfikę twórczości każdego z autorów, a także udoskonalą umiejętność analizy dzieła audiowizualnego. 

Zajęcia trwają ok. 90 minut i mogą odbywać się w sali lekcyjnej. 

PAŹDZIERNIK DAVID LYNCH – ARTYSTA BEZKOMPROMISOWY

LISTOPAD POLSKA RZECZPOSPOLITA LUDOWA OCZAMI STANISŁAWA BAREI 

GRUDZIEŃ JEAN-LUC GODARD I INNI MISTRZOWIE FRANCUSKIEJ NOWEJ FALI

STYCZEŃ JULIUSZ MACHULSKI I POLSKIE KINO ROZRYWKOWE 

LUTY AMERYKA I JEJ MITY WEDŁUG TODDA SOLONDZA 

MARZEC KINO JERZEGO HOFFMANA

KWIECIEŃ CZŁOWIEK W FILMACH MICHAELA HANEKEGO

MAJ POETYCKIE KINO WOJCIECHA JERZEGO HASA

CZERWIEC QUENTIN TARANTINO – NIEPOKORNY POSTMODERNISTA 

KINOSZKOŁA SENIORA

Cykl comiesięcznych spotkań z dobrym kinem dla Seniorów i słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Tematyka prelekcji związana jest z zagadnieniami psychologicznymi. Czas trwania zajęć: 30 minutowa prelekcja + czas trwania filmu.
 
PAŹDZIERNIK TABU I WSTYD. JAKĄ ROLĘ ODGYWA SEKSUALNOŚĆ W ŻYCIU CZŁOWIEKA?
Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej, reż. Maria Sadowska, Polska 2017, 117 min 
 
LISTOPAD NA JAKIEJ PODSTAWIE OCENIAMY POSTĘPOWANIE INNYCH LUDZI?
Pokot, reż. Agnieszka Holland, Kasia Adamik, Czechy/ Niemcy/ Polska/ Szwecja/ Słowacja 2017, 128 min.
 
GRUDZIEŃ JAK CZŁOWIEK RADZI SOBIE ZE STRATĄ?
Ukryte piękno, reż. David Frankel, USA 2016, 97 min.
 
STYCZEŃ DLACZEGO OKŁAMUJEMY NASZYCH PARTNERÓW? O ZDRADACH
Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie, reż. Paolo Genovese, Włochy 2016, 97 min. 
 
LUTY CZY MIŁOŚĆ JEST MOŻLIWA W KAŻDYM WIEKU?
Pani szuka Pana, reż. Sigrid Hoerner, Niemcy 2014, 98 min. 
 
MARZEC CZY MOŻEMY WYCHOWYWAĆ NASZE DOROSŁE DZIECI?
Toni Erdmann, reż. Maren Ade, Austria/ Niemcy/ Rumunia 2016, 162 min.
 
KWIECIEŃ JAKĄ ROLĘ ODGRYWA WIARA W ŻYCIU CZŁOWIEKA?
Chata, reż. Stuart Hazeldine, USA 2016, 132 min.
 
MAJ KIEDY WARTO SKORZYSTAĆ Z POMOCY PSYCHOTERAPEUTY?
Nawet nie wiesz, jak bardzo Cię kocham, reż. Paweł Łoziński, Polska 2016, 76 min.
 
CZERWIEC POSZUKIWANIE KORZENI. DLACZEGO LUDZIE DĄŻĄ DO POZNANIA SWOJEJ PRZESZŁOŚCI?
Lion. Droga do domu, reż. Garth Davis, Australia/ USA/ Wielka Brytania 2016, 129 min. 

 

DO POBRANIA : 

 - katalog pdf button

- karta zgłoszenia pdf button

- karta zgłoszenia doc

 

 

 

Copyright © 2013. All Rights Reserved.